torsdag, juli 09, 2015

Doktorn

Imorgon ska jag till doktorn, det stressar mig rejält.
Har hela veckan haft svårt att varva ner, jag är orolig och vet inte för vad. Sömnen är sämre. Inte så bra tecken alls.

Klart att sjukskrivningen stressar, förlängs den? Skulle tro det då jag är trött, ångestdriven ganska ofta och allmänt slut. Är det en medicinsk term. allmänt slut. Samtidigt är det min vardag liksom. Blir så svårt att prata om det. Hur mår du? Jo tack, ångestdriven. Liksom hallå. Man ska ju må bra. Vilket jag gör mesta delen av tiden. Men denna veckan har vart stress.

Alva kommer kl ett, det är vinterkyla ute. Det påverkar måendet också. Denna kalla pisse-sommar.
Men vi ska ha kul Alva och jag.

Jag har gjort en lista med saker jag ska ta upp imorgon. Jag tycker det är jobbigt jag måste ha en lista för att inte glömma vad jag vill prata om. Känner mig liten och dum helt enkelt.

Jag skriver detta i väntan på lokalnyheterna. Sen ska jag röka lite.
Kaffet torkar ut mig, men måste ordna en kopp till för jag fryser så. INNE mitt i sommaren.

Jag hatar att denna sjukdom så kraftigt begränsar mitt liv. Depressionen är elak, ångesten är elak och världen är elak. Det går över. Säkert redan direkt imorgon efter läkaren men att jag ska bli så liten och rädd av en ganska banal sak stör mig.
Egentligen är det ganska enkelt.
Jag är nöjd med medicinen. Jag behöver förnya Lergigan. Jag vill ha en terapeut.
Så. Klart liksom. Ändå orolig
Skriver jag om oron tar jag makten över den.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Halloj vännen!
Be dem kolla sköldkörteln också. Man blir kall och trött om den inte fungerar som den ska.
Puss
Moreyskan

Konungen sa...

Tack. De hade ja glömt.

Konungen sa...

Tack. De hade ja glömt.