torsdag, juni 18, 2015

Det är midsommar typ



Livet som sjukskriven är ganska ointressant.
Därför jag skriver sparsamt här. Vill att det ska bli bra.

Videon ovan är fantastisk och den innehåller såpbubblor. Så den måste beskådas. Bra låt med.

Såpbubblor är frihet. Jeepstarr är frihet.
Frihet är mycket, när man orkar.

Nu är det torsdag, haft en mycket aktiv vecka.
Alva i måndags och det va toppen
Tisdagen lekte jag med Linnea och var uppe efter klockan elva, bara en sån sak.
Igår var jag och drack kaffe på mitt arbete.

Ungefär klockan fem igår eftermiddag var jag outsägligt trött, rastlös och stressad. Intrycken blev för många.

AV DET DÄR?????

Jag som alltid orkat allt, nu orkar jag väldigt lite. Jag tror det är nyttigt att jag uppfattade tröttheten och accepterade den.
För jag är så trött.
Om två timmar ska jag hämta alva på dagis och det är underbart. Vi ska till erik och kolla en hundvalp och laga mat.
Kommer va helt utslagen även ikväll. Jag kommer ha ångest och vara rastlös och ledsen. Det är ok att ha det så.
Inte stressa.
Låter enkelt. Är inte det.
Tankarna far som flipperkulor i skallen.
Vad hände med mitt liv.
Vad ska jag göra med mitt liv.
Hur ska det bli.

Farliga tankar. För jag har inga svar, när jag är trött och har ångest snurrar just detta, såklart.

Jag börjar om.
imorgon är det midsommarafton, det är kallt i Norrland.
Jag ska inte göra ett skit, har köpt matjessill och senapssill men ja, är inte så jävla sugen.
Storhelger ger mig ångest. särskilt nu när jag är skild och inte har alva.
Jag ska nog äta sillen och sen blåsa såpbubblor och det är inte fy skam.

Ungefär så är mitt liv.
Bara kamp.
Inte tappa garden för då blir det inge bra.

Denna ständiga trötthet.
Höll på att stressa ur totalt på ICA innan idag för folk är för långsamma, dessutom stal ett pensio min kasse. Sånt är inte ok.
Så glamour är det inte. Det är hårt arbete.
Mycket hårt arbete.
Jag ger mig inte.

Inga kommentarer: