lördag, maj 16, 2015

Skriva är viktigt

Så här kan jag fungera när jag är som mest positiv till tillvaron

Skall från A (Edsbyn) till B (Malmö)
Bussen går sju härifrån tänker att jag måste packa, gör det tolv gånger. Glömmer packningen.
Kommer på att jag tror jag ska dricka öl på tåget, kommer på att man inte får det och dricker helt enkelt upp ölen i söderhamn, snabbt och utan eftertanke. Ölen finns och den skall ta slut.
Fågelskådar i väntan på tåget ute på ett fält
Väl i Stockholm en språngmarsch till systemet, för nog vore det trevligt med en öl innan tåget. Köper ingen öl för jag hittar flaskor med fina mönster.
Missar ett par tåg för det är ganska intressant att fundera på olika mönster.
Tar ett annat tåg. Blir rastlös direkt då jag inte är bra på att åka tåg
Det måste ju HÄNDA något.
Bistron, väljer länge bland två sorters nötter. Köper dricka.
Kommer på att jag måste göra en spellista. Gör den, den är inte bra. Tar bort den.
Kommer på att jag hoppar i Hässleholm istället så spar jag tid och kan träffa pappa på sjukhuset redan samma kväll.
Hoppar av i Hässleholm fast det råkar vara Lund.
Pratar med några ungdomar och väntar på bussen till kristianstad.
Varför ska jag vänta på buss en hel halvtimme? Jag kan ju åka taxi
3000 kronor senare är jag på sjukhuset och pratar med min pappa klockan typ sent. Förklarar hur kul resa jag haft, o nånstans märker jag att han fattar.
Tar en taxi till mamma och pappas hus för då sparar jag tid. Är där och är helt off, går och plockar fast jag tror att jag liksom storstädar. Fascineras av fröpåsar jag måste sortera. Just dessa påsar.
Framåt förmiddagen dan efter drar jag nöjd till Malmö.
Tillbaka till huset.

Sen håller det på. Länge. O för mig är detta inget konstigt

Eller som min kära bror analyserade det hela.
Ja du har ju alltid varit lite impulsiv.

Inga kommentarer: