onsdag, december 05, 2012

Lucka fem über the nach oben richterschale

En felstavad neubautenplatta får bli dagens signum och Monika Jonssons dito





Monika jobbar i receptionen samt som konsumentrådgivare
Lide kul när hon svarar i telefon och nån vill prata med konsumentvägledaren. Hur kopplar man till sig själv liksom?

Tomten heter christer för han e så skäggig

Receptionsdamerna och herrarna möter besökarna. det gör dom bra. de svarar även i telefon. jag vet inte om det är en myt att det ringt folk till dom o frågat om det är mkt folk på ica, troligen är det sant. till receptionen ringer man om allt

de få år då edsbyn vunnit i landhokki svarar dom "välkommen till guldbyn vad kan jag hjälpa till med" vilket nog retar folk lite. de e bra

Monika tycker att det bästa med att jubba i brunan är att man aldrig vet vad som händer o den ena dan är inte den andra lik, det är ju lite läskigt tycker skribenten och minns den gamla kinesiska förbannelsen"må du leva i intressanta tider"
Eller om de e en förbannelse, kan va nåt jag läst i en stephen kingbok.

Tillbaka till huvudpersonen...

På fritiden påtar hon på där hemma går på dans och passar sonens hund Kevin

Enligt ett oberoende vittne är Monika spontan generös omtänksam och det finns inget negativt att säga om henne. Jag kan bara hålla med. Fast hon är lite av en retsticka dessutom

Mottot för dagen äro att fånga den





4 kommentarer:

Anonym sa...

Vår kommunväxel är bara BÄST

Ulla-Marie sa...

Någon fundering kring var (och hur) våra donnor i växeln "får ut sin aggresivitet"? Jag har aldrig sett skymten av den ens, trots att jag: inte passar den tid jag har uppgett i Flexi:n, inte har med mig mitt passérkort, inte fattar hur man bokar, ringer dem och ber mig koppla - även internt osv osv

Konungen sa...

Voodo?

Anonym sa...

Å Monica fick sin allra första kommunala anställning på rekommendation av moi. Fast jobbat har hon ju gjort själv! :)
K