torsdag, maj 24, 2012

Succékonceptet

Jag brukar vara på skolorna i kommunen och prata droger, på föräldramöten mest.
Tuben skolkuratorn och jag
Varje år med föräldrarna till niondeklassarna
Vi har döpt det till succékonceptet
Märk väl att det är våra ord
Nu är Alfta och Edsbyn klara för i år och det känns skönt

I år har jag kört en powerpoint, utan bilder, bilder är löjligt

När jag var i Gävle för några veckor sen fick jag lära mig att powerpoint är ute, jag är sjuuuukt gammal som tyckte jag var tuff med en powerpoint

Men ett angeläget ämne: Hur pratar vi om droger.
Powerpoint eller inte, skit samma
Jag är nöjd

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om det är någon som är särskilt svårövertalad så kan du ju alltid prova att valla dem på kyrkogården i Bollnäs. Ta den som ligger vid församlingshemmet, gången närmast församlingshemmet. Ingen kan gå oberörd därifrån.
K

Ulla-Marie sa...

Ojojojoj, så opoppis jag blev igår när jag sågade föreläsare i Gävle ...