tisdag, maj 08, 2012

Julian Cope

Den fina tiden är nu. Synd det är polarkyla bara, men jag stretar på i trädgården. Flyttar frösådda plantor, inget annat. Jag jordförbättrar inte, jag gödslar inte. Orkar inte tyvärr. Blir spännande och se va som sker. Alva är road, hon sitter inne o kollar ut när jag håller på.




Varvar Min Kamp med en bok om maoisternas 70-tal och då och då en bok om landsbygden. Orkar inte läsa och läser jag Knausgård kan jag inte sluta och orkar då inte jobba. Mög. Rena moment 22. O det är för övrigt en kass bok! Överskattad pretentiös dynga.

Imorgon ska jag till Gävle. Så kan det gå. Förr i tiden var det Imorgon ska jag till Köpenhamn, nu för tin får man va glad om man kommer till Alfta då och då. Så Gävle är rena storstan
Men jag klagar inte, för det mesta är det en ynnest att bo här

Tjoballe. Charlotte Anne lyssnade jag på när jag började skriva detta inlägget, under tiden jag skriver har låten tagit slut och alva har typ krupit iväg till challe

5 kommentarer:

Jens sa...

Du borde satsa på att bli typ lyxman. Låt frugan jobba o dra in pengar så kan du vara hemma o trivas! Det verkar passa dig bra :)

Konungen sa...

jag har föreslagit denna lösning, den föll inte alls i god jord

Petter Malmberg sa...

Är det Lars Åke Augustsson du läser om maoisterna?
Stig Larsson tog upp den i en artikel i Expressen för några månader sen.

Konungen sa...

japp

Petter Malmberg sa...

Stig Larssons artikel (i DN inte Expressen): http://www.dn.se/dnbok/dnbok-hem/stig-larsson-resenaren-olle-strandberg-ar-en-forfattare-av-forsta-klass
Handlar mest om Olle Strandberg.