tisdag, april 24, 2012

Dom skjuter vargar

I Kammahav
En boende skyddade sina djur från en aggressiv varg
Lär bli diskussioner

Här är man antingen mot varg eller för, du är inte emellan.
Alla som är FÖR och MOT hatar dom som är mellan.
Jag säger inte vad jag är.
Men kom det en varg in på min tomt och va dum mot Trampe skulle jag bli riktigt sur

Vysotskij är alltså aktuell här fast i en ickeallegorisk variant
För det är krig
Varghatare och vargälskare
Det är som Romeo och Julia, aldrig mötas de två i ljuv kärlek, o om det hände skulle shakespeares drama te sig som en komedi.

Läser fortfarande Knausgård, har kommit 80 sidor nu, det är jobbigt att ha småbarn
Boken är mycket mycket bra, rekommenderas å det varmaste
Min bror skriver att slutet är hemskt, men han lär inte dö för det kommer fem delar till.
Men det är typiskt norska surgubbar, aldrig bjuder dom på lyckliga slut

Solen sken nyssens när jag gick till statoil o handla glass till Binni, det kom ännu en vår. Det är bra

Inga kommentarer: