tisdag, mars 20, 2012

Ännu en story från mitt liv

tänkte göra en hamsunsk start med meningen, Det var på den tiden jag gick runt i Malmö och slog dank
Hur slår man en dank?
Jag vet ej
En dank är ju en kula av bly

Iallafall
På Värnhemstorget mitt bland alla pundare och systembolagskunder låg skivaffären Jukebox, ett mecka för en ung man i Kristianstad. Dom sålde indipendentskivor. Nick Cave och sånt, ja Nick Cave var smal på alla vis då 1987, heroinsmal och försäljningssmal.
Jag ville så gärna åka dit, men Värnhemstorget som är ganska rälit nu var ännu vrre då
På torget finns och fanns då restaurang fregatten där man kunde få en öl och en smäll

Jag vågade inte gå in på varken puben eller affären.

Sen bodde jag i Malmö många många år, men Värnhemstorget har jag aldrig gillat. Det är nåt outsägligt sorgligt med den fattigdom som man möter där. Prostituerade, galningar pundare och pendlare
Det har blivit bättre men jag är fortfarande rädd för Värnhem

Detta var ett experimentinlägg, skulle bara se var jag hamnade i mitt stream of consiuness

Inga kommentarer: