måndag, december 12, 2011

Lucka Tolv

Kaos är granne med gud

o Natten är dagens mor som han sa Stagnelius den lille prästsonen från Öland.
O på Åland har jag varit på semester med Linns föräldrar vilket har noll och intet med något att göra.

Lars Norén har gjort två ångestdoftande sömnpiller av Stagneliuscitaten ovan och jag gör en lucka 12 av samma citat. Fast egentligen så har citaten ganska lite med texten att göra, men kanske ändå.

Jag kom till Edsbyn jag var snygg och fann mig en fru på rena rama Hon Kom Över Monsättet av Contact liksom.

Jag var sjukt rädd för Linns föräldrar, jag såg bilder av mig själv typ styckad och utkastad på en sjö. En gammal dum gubbe tar deras dotter. Men dom är liksom inte så farliga alls.
Utkastad PÅ en sjö kanske du undrar, ja för här är ALLTID is på sjöarna för det är ALLTID vinter.

Nu visade det sig att Linns päron är skitbra typer, det måste man va för att driva fram två så rara barn som Linn och hennes bror och jag är inte lika rädd för dom nu.

Jens är jag fortfarande lite rädd för
Men ja dom fick mig o dom borde vara lyckliga vilket jag tror dom är. (blygsam suck släpper jag ifrån mig när jag skriver dessa sanningar). O jag är en lycklig skit som fick dom för det är bästaste svärföräldrarna man kan få. det fanns en familj i Uzbekistan som va skitabra svärföräldrar, men dom skilde sig så dom får inte va med i VM mera

Kaos är granne med gud som sagt.
Att ha trädgård är en kamp, det finns trender och det finns rätt och fel.
Sen finns det anarkister som gör vad dom känner för. linns mamma är sån, det är ball. Hon startar projekt som sen kanske blir andra projekt, ett ständigt "jag måste vidare" aldrig nöjd alltid nyfiken.
Jag älskar att snacka trädgård med Lena. På bilden en Tagetes/Vallmodel av rabatten. Genialt. Allt fungerar.
Hon har ett växthus som inte får nån sol, det är udda, hon bjur på lök och palsternackor hur mkt man vill. Hon gillar stefan Sundströms bok. Vi behöver fler visionära anrkister. Jag hoppas och tror att Lena och Tommys barnbarn Alvisen blir en sådan, jag tror det!
Då är man bäst på trädgård, förutom jag då, jag är bäst. Men det är ingen skam att vara tvåa

2 kommentarer:

svärmor sa...

Sommarens tävling: Byns märkligaste trädgård. Vore kul!
Då skulle vår fågelskrämma komma fram. Det har faktiskt hänt att folk cyklat i diket av skräck. Jo, det är sant.

Konungen sa...

jAG ÄR på!!!!