torsdag, december 29, 2011

2011 års bästa inlägg

Jag skall köpa ost, Linn väntar i bilen

SMS från min fru

Idag efter arbetet ungefär fem i fem gick jag in på edsbyns ostbutik för att handla ost
Linn stod med bilen på och väntade på konsums parkering. Konsum gillar ej att man parkerar där o sen inte handlar på konsum, men jag hade köpt snus nyss o ansåg att vi hade rätt att stå där

alla som känner Linn vet ju att hon har väldigt stort tålamod!

Efter tre minuter inne på caféet kom följande SMS

16:58
Meen hallå, konsumtanter har ringt och klagat på mig
Här svarar jag att vi ju handlat där så doms ka bara va tysta

17:00
Dom sa att dom misstänker att det är en täckmanöver. Dom e smarta fast dom inte ser såna ut

17:03
Folk kommer och går. Handlar helgens mat. Postar brev. Rastar hundar. skrattar. O här sitter jag.

17:05
Tom Jim Reevesmuseets firmabil åker härifrån (Ja det finns ett sånt), ensamt

17:06
O nu ringde yoomi (kommunalrådet) sa att de e max två minuter tomgångskörning i kommunen. Hon va arg

17:07
en man i stövlar sa. Sitter du här än? Nu faller mörkret ju

17:08
Janne Josefsson ringde. Är du hemlös?? Bor du i din bil?? Ska de få se ut så här??

17:10
Seriöst skit i osten. Vi har lite annat o göra

Jag sket ej i osten, den va god

Linn är ett under av tålamod. Hon är unik i sitt lugn
Fatta va jag har det lugnt

2 kommentarer:

svär mor sa...

Känns som hon brås på nån närstående släkting i rakt bakåt (uppåt)stigande led.

Ulla-Marie sa...

Och Linn är vansinnigt rolig ... lite i hemlighet.