måndag, september 19, 2011

Malmö förr i tiden FEMTON

Dom byggde den där bron.
Miljömässigt ett elände.
Jag var emot.
Jag är emot allt.
Jag gillar att vara emot.
Bron var dyr
O som dom sa, vem fan kan tura på en bro.
Skit samma.
Bron invigdes 2000.
Innan dom öppnade för biltrafik var det öppet hus. För en ringa avgift kunde man gå på bron, fem km.
Jag har svindel, men ville inte missa ett sådant tillfälle

Sagt och gjort. Joacim och jag laddade med ryggsäckar fulla av folköl och ett glatt hunör
Vi var föga förvånande inte ensamma om att gå på bron
Det var skitamkt folk
Fula o många.
Vi betalade och gick iväg. Då vi redan druckit ett antal folköl innan vi gick ut så blev det ett så kallat fiasko
Joacim blev pinkenödig, bajjemajorna fanns nånstans i typ Köpenhamn
Vi hade folkölsmössor och filmades av tysk tevi
Efter en kvart fick jag svindel o vi gick tillbaka
Bussen från Bunkeflostrand var full av folk
En idiot ville slåss. Han gick av vid erikslust

Sen åkte vi tåget första dan jag o erik, tomten åkte också, men det är en annan historia, en hiostoria om matförgiftning och lyn leverpastej

1 kommentar:

Anonym sa...

för att ha varit emot måste man ju säga att du tog bron till dig ganska snabbt med fotvandring och premiäråkning. Själv stod jag med banderoll och skanderade och väntade i alla fall något år innan jag åkte.