måndag, juni 06, 2011

Det är svenska flaggans dag

Min bror listar 10 bra svenska plattor för att hylla denna dag

Jag gör det samma:

Ett I Overkligheten med Ulf Stureson, Ulf var mned i det band som sjöng svenska flaggans dag. Lite fiffigt av mig

Två Här tar jag samma som min bror. Labyrintens hjärta med Babylon Blues. Jag gick i sjuan kanske åttan och mamma köpte skivan åt mig på domus och den är så bra så bra så bra

Tre Prärieromanser med Underjordiska lyxorkestern. En klassisk skiva med låten som jag älskar :Tyska dårar. Henrik venant är lite som Rimbaud fast missförstådd dessutom

Fyra Blå Himlen Blues med Imperiet, den enskilt viktigaste plattan på svenska. Mamma och jag köpte den i emmaboda 4:e augusti 85

Fem Vitabergspredikan med Stefan Sundström. Familjen bra. Efterlängtad när den kom. Fortfarande sjukt bra. Kom väl samma år som tua den tror jag

Sex Med Anledning av Svenska akademiens debutskiva. Köptes på triangelen i malmö samma dag som den kom ut, jag tog eftermiddagen fri från arbete och bara lyssnade o lyssnade

Sju Dags För Slagsmål med Navid och Gudarna. Ett fynd jag hittade av misstag

Åtta Kärlek och Uppror. Ebba är ebba oavsett dag

Nio The Knife. Debuten, sjukt bra. slog mig till marken faktiskt

Tio KSMB Live De e för mycket. Betytt mkt den skivan och den är så sjukt bra.

Sen finns det 8723715896 till. Men beroende på dagsform så blev det denna.
Din då?

4 kommentarer:

Magnus sa...

Väl valt, kamrat! Dock övertygad om att min lista, som nog kommer imorgon, kommer att skilja sig en hel del. Men då finns det ju en hel del plattor att välja bland.

Konungen sa...

Ser fram mot lsitan med spänning!

Magnus sa...

And the deed is done...

Moreyskan sa...

Och tänk att du missade festen där du kunde träffat flera av dem på din lista...