onsdag, maj 25, 2011

Ta bort läktarna

Som Jaques Werup skrev "visst kan MFF vinna allsvenskan utan att jag sitter på läktaren"
Efter gårdagens skamliga bevis på människans dumhet i Malmö så tycker jag att vi helt enketl tar bort läktarna.
Ingen publik alls.
Sänd skiten på tevi och så får folk betala pay per wiew.
Neandertalaren verkar inte ens reflektera över vad han gjort

Att Malmö FF förlorar och får böter skiter väl han i.
Han är inte intresserad av fotboll.

Eller förbjud alkohol i städerna innan match. eller förbjud folk att vara dumma i huvvena.
Jag vet inte.

Men det går ju inte och ha matcher som avbryts gång efter annan för att hormonstinna dårar inte kan sköta sig
Fotboll skall ju vara gemenskap.
Det ska vara fest.
Både innan under och efter matchen

Jag skulle aldrig gå på match i dagens läge, inte ens om jag bodde vid Malmö Stadion
På sportradion slipper man få stryk
Man slipper höra rasuister
Man slipper ganska mkt

Ta bort publiken.
Låt MFF spela för tomma läktare
Det är inte klubbens fel så klart, men va fan, in kom han.
Skammen.

Det räcker nu. Som älskare av MFF så vill jag inte vara med mer.
Lägg ner.
Se till o porta dåren. Inte för att det hjälper, det finns fler dårar
Stäng läktarna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är märkligt hur mycket känslor en lek kan väcka; i Vissefjärda fanns det vuxna människor som vrålade: ut med domaren, in med en hösäck. E

Magnus sa...

Det är bisarrt när något som sport lockar till sig såna här människor. En tråkig utveckling.