måndag, mars 14, 2011

Att sjunga på sista versen

Måndag kväll
På torsdag blir jag officiellt gubbe
Imorgon skall jag gå på nån 40-årskontroll
som nån fyraåring liksom fast för 40gubbar
Man ska fylla i ett papper
Jag gör det efter jag skrivit detta.

Fast jag är liksom nöjd med mitt liv så det kanske inte är så farligt o bli 40.
Det kanske tom är ganska ok.
Jag vet inte
Har aldrig vart så sjukt gammal innan

Men jag tror det blir bra
Bara den där jevvla dan är över

Kommer jag att vakna på fredag och drömma om makrame och kakel samt klinkers. Jag vet inte
Kommer jag att vilja placera pengar i astra och göra rut-avdrag
Det är sånt som gamla gubbiga svenssons gör.

Lördagsgrogg????
Med fanta?

Kommer jag att rösta på alliansen för " vi behöver nån ordning i det här landet"

Jag hoppas inte det
O jag tror inte det

Jim Morrison sade fritt översatt Dom vackra dör unga, vi andra lever vidare
Så är det nog

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men tänk på Linn då, hon som ska va med en 40-taggare. ;)
K

Konungen sa...

Ja stackars stackars binni,

bemparn 40 sa...

När man fyllt 40 så är det inte längre crazy att bära gubbkeps; det är ändamålsenligt. För övrigt inte så mycket att tala om. You can do it, you can do it, Blitz!

Anonym sa...

Fyndade igår, inventering av en bokhylla och där stod Linus bakar och lagar och den ska självklart vidare till nästa generation, kommer strax i postlådan, sedan får ni bestämma när det är dags att presentera den. E

Anonym sa...

Tja, han hade ju lite bråttom själv, men people are strange ... E