måndag, januari 31, 2011

Dahlström, en tredjedel läst

Spådom heter ju boken som alla som kan kultur redan har läst. Jag är för trött så jag är inte klar, men inatt läste jag klart det som jag tror är den första tredjedelen.
Jag vet ej om han kommer att ha en knorr i slutet

Men jag säger så här, magiskt. Lika bra som Hem, fast nästan ännu mer obehagligt. ett flytt av fokus, förvirring, misstro, rädsla, när allt blir som det inte skall vara.
Skrivet med ett språk som får miga tt sova dåligt

Det är stor litteratur det här tycker jag.

annars kan jag meddela att det är nya avsnitt av gynekologen i Askim, men jag ska se Spårlöst istället. Måndagar är inte en bra dag för att se nåt med substans i så Gynekologen får vänta till reprisen på lördag.
Hoppas dock att dom nya avsnitten är lika fantastiska som dom gamla.
Grym tevi

ALLA chilisorter har grott!
Det är fint, jag kommer att ha 55 plantor, det fattar ju en blind att jag inte kan ta hand om alla så säg till om du vill ha. Sortlista finns här nånstans i bloggen, troligen i ett inlägg från lördagen den 15 januari

Över och ut ge alliansen ett tut

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart att chilena skulle komma. Ja tack. Dahlström var slut i Krstd, men kommer in igen. E

Anonym sa...

Bara en liten kommentar; senaste Gourmet är inspirerande. E