söndag, november 14, 2010

hurrah för mig

Min pappa har långt och lockigt hår
Och vill ha cigg även fast han inte får
Min pappa gillar roliga namn och sjungande gubbar
...Som namnet Helmuth och några döda snubbar
Min pappa lagar currykyckling som ingen annan
Och lärde mig tidigt hur man bäst ska krydda pytt-i-pannan
Min pappa lyssnar alltid och finns alltid till hands
Även när jag bara gnäller och han till att yttra sig inte har nån chans
Min pappa har lärt mig hur man fiskar och plockar svamp
Och hur att man efter att man har ätit och ska simma kan få kramp
Min pappa är en riktigt snusmumrikig filur
Att jag har honom är en väldig tur
För livet med min pappa är alltid en fest
Min pappa han är allra, allra bäst!
----------------------------------------------------------------------------

min finaste present skriven av finaste barnet

4 kommentarer:

svärmor sa...

Bättre farsdagspresent kan man inte få.

Anonym sa...

Tack! Jag yvs! Eskil

Eskil sa...

Det finns så mycket mer att säga. Vi har stöttat varandra när det har behövts och kunnat resa oss på åtta och sedan resa oss en hel del till, så jag vill tacka för det också. E

Eskil sa...

Det finns så mycket mer att säga. Vi har stöttat varandra när det har behövts och kunnat resa oss på åtta och sedan resa oss en hel del till, så jag vill tacka för det också. E