söndag, november 21, 2010

Grått


Vi tog oss en promenad idag. Snön verkar vara här för att stanna.
Lite tidigt tycker jag

Nu fryser jag och lagar böff.
Igår åt vi röding hos linns päron, gott.

Söndagar är som dom är, detta är en bra, men nog skulle jag vilja ha höstlov nu.

På frejda kommer barnet och vi ska kapa pungen på Sture. Första advent om en vecka.

I år skall jag givetvis ha en julkalender här, som vanligt, men va den ska handla om det vete fan

Nu ska jag kolla columbo o dricka kaffe
Över och ut

2 kommentarer:

Eskil Malmberg sa...

Grått?! Idag är det novemberskåne och det enda att glädas åt är mesarna och finkarna som får mat under äppelträd. Jag gör numera så att jag river itu en domuspapperskasse och häller frön där. I Allers trädgårdstidning finns en intressant genomgång av vad olika fåglar tycker om och hampafrö tycks vara bra så till våren kommer väl polisen. E

Anonym sa...

Men idag är det snö och det är sådan här härlig skånsk snö som aldrig ligger still. Var ute och skottade idag, vilket jag lika gärna kunde låtit bli, för efter tio minuter var det igenblåst igen. Jag minns när jag glad i hågen bar mina skidor till marknadsfältet i Kivik och tänkte att i den kuperade terrängen kunde jag åka småländska skidor backe upp och backe ner och jag gjorde fina spår och hade bättre kondis då och tänkte ett varv till. Det fanns inte ett spår kvar. E