torsdag, oktober 21, 2010

Move on up och bongon

att Move on up med Curtis Maylfield är en grym låt är vetenskapligt belagt.

Det är en hel del bongotrummor i den låten.
Det är bra.
Four Tops körde en del bongo dom med
Sen dog bongon ut i populärmusiken. Det samma med tvärflöjten. Jethro Tull var pionjärer där.

Vart tog alla dessa instrument vägen
Imperiet körde ganska mkt saxofon på åttiotalet, det låter förvisso illa.

Men: Jag vill ha lite bongo i mitt liv.
Mano Chao och bongo
Reach out och bongo

Jag ska fan hylla denna sketna torsdag med att hänvisa till bongotrummor så mkt jag bara kan.

O lite Billy Bragg. Levy Stubbs Tears

2 kommentarer:

tobbe sa...

Ja skulle skicka en skiva t dej. Incredible Bongo Band. Dom heter så. Ja såg en video/konsertuppträdande med dom för länge sen och den gayaste sidan i mej blev kåt så jag köpte skivan...

behm, nummer två sa...

Jag skulle precis nämna Incredible Bongo Band men det var det visst redan någon annan som gjort.