lördag, augusti 21, 2010

Kongo Black, Chocolate Bonnet?


Jag vet faktiskt inte vad det är för sort jag köpte, den har många namn.

När man skär den luktar hela köket starkt av syra, typ.

Den är sjukt god att ha till fläskfilé.
Idag blev det filé kokt i rövin med sån chili, bara lite, lite trattisar till det

Vi skar upp köttet och lade hårdstekta kantareller på.

Till det pasta

Mkt kul upptäckt,
Jag planerar redan för nästa år
Då ska jag INTE ha vit habanero, för stark
Dagens guldkorn är en mogen hot banana på altanen, men jag vet inte va jag ska med den till. Äta.

ikväll äre tevi chips o paj, livet efter semestern är långsamt, det är ganska skönt
Ta vara på dagarna liksom.
Binni hittade för övrigt svart Trumpetsvamp idag, men vi våga ente plocka hem dom, vi tar dom nästa vecka.

Inga kommentarer: