lördag, maj 29, 2010

50 spänn är inte mkt pengar

Om man läser nya amelia, o det gör man ju så kan man läsa om familjen i Månkarbo där alla är manodepressiva, lite kul, bra recept. Bra tidning.
Man kan också läsa om att flickor i Kenya inte kan gå i skolan för dom har inga bindor.
Amelia hjälper till.
Det finns nån sida Actionaid/ där kan man läsa om projektet och ge pengar
eller så kan man skriva ett SMS med ordet ACTION och skicka till 72930, det kostar ynka 50 spänn.

Köp tidningen så ger du en krona, bra artikel om dom i Månkarbo, men skicka ett sms osså

3 kommentarer:

eskil sa...

Spännande! Du vet ju att jag tycker om att få mina invanda föreställningar kullvälta, så vid första tillfälle, och det lär väl bli idag för vi har ätit långfrukost och läst för varandra ur vars en del av DN, och ätit en mycket fin getost som kallades Nunnans bröst, jo, den var formad så, och först tänkte jag vadå, nunna, men så kom jag att tänka på den förslagne trädgårdsmästaren hos Boccaccio, och rökt, ska jag införskaffa tanttidningen och se huruvida du bara helt enkelt har blivit galen; fast det låter inte så

eskil sa...

Ja, det försvann, det att vi blir tvungna att åka in till byhålan och köpa jompa. Så tar vi väl en bit tårta i trevnaden på Bagels

eskil sa...

Den råd lyder är vis, men inte vad gäller Amelia, vilket skräp, och du brukar ha gott omdöme, vart sprang det och gömde sig?