onsdag, mars 31, 2010

GB-GLASS

När jag var liten hade jag svårt för att GB stavade ut sitt namn GlaceBolaget. För att inte tala om clownhelvetet

Men glass var lyxen.
Pärsonsplitt med samlarbilder av djur
Lyxtopp som var en strut med jordgubbsglass och sylt

Piggelin kostade 90 öre

Nu finns det nån Cornetto som kostar 25 spänn!
Rena rånet

Läste om frysboxar i nån tidning, att det var just glass och grönsaksindustrin som gynnades. Att ha en frys var att vara rik

O som sagt samlarbilder i glassen
På den tiden tror det va 1978 fick man massa godis för en femma

Punken var ny
Popbandet Travis fanns inte och det var fan bra de

6 kommentarer:

bem sa...

Det är coolt med den spökande GB-gubben i Ajvides "Människohamn".

eskil sa...

kiosken i Vissefjärda med farmor

eskil sa...

Jag minns också när vi använde glassmaskinen, vilka experiment, ibland fantastiska delikatesser, ofta veritabla fiaskon, men kul var det. Vi äter ju i princip inte desserter längre, fast i går, på den stora dagen åkte vi efter middagen in till Bagels och åt tårta. Men, om jag fortfarande hade ätit desserter hade jag kört en glassmaskin.

Anonym sa...

den låter ju så jevvligt
men jag funderar på att inhandla en ny till oss
fast man använder den ju ente
/johannes

eskil sa...

det gjorde vi under många år, använde och kul var det Tua älskade det och jag gissar att de också blivit rätt överkomliga

eskil sa...

Jag ska tänka på er 13.00. Njut av välförtjänt vila!