lördag, februari 20, 2010

Radio VS TV

Nils-Olof på mitt jubb lyssnade på Spanarna och det fick att fundera en smula
Jag har enorma mängder radiominnen, men väldigt få teviminnen
Är då radio bättre?

Jag vet inte
Men jag minns radioprogrammet Byteskomik med Stellan Sundahl, det gick på radio när vi bodde i Växjö o jag inte ens gick i skolan.
Metropol var det varje fredag mellan sex o nio typ hela åttiotalet
Störning mellan sex o nio varje måndag i flera år. Där var det kultur
Sen trebder o traditioner och lilla bommen
På minuten med Molltas Eriksson lyssnade jag på

Tevi från min undom minns jag knappt alls. Lackalänga o Vi ses på Bråddvajj typ
Nygammalt

Hemliga Armen är mitt första sånt minne av bra tevi. Det var 1981.
Då var jag ioförsig bara 10 bast

Numera är radion ganska kass. Men det finns ju krysset.
O så har jag fler tevikanaler

Inga kommentarer: