onsdag, januari 27, 2010

Spyker

Det är inte ens ett riktigt namn på en bil ju
Jag brukar inte bry mig om pengapolitik och affärsvärlden, men detta va väl skumt.

Annars är det en styck snöstorm och jag har skallebank.

Jag läser senaste Stephen Booth om Ben Cooper och Diane Fry poliser i england. Men den har inte samma grymma intrig som hans böcker brukar ha.
Men dock läsvärd

Klass tvåvarning av SMHI här uppe innebär egentligen ingenting. Norrlänningar är mesiga när det handlar om stormar. Det räcker att det INTE är vindstilla så är det avrningar på radion
Skicka ner alla norrlänningar till Österlen i oktober så dom får lära sig vad blåst och snö egentligen är

4 kommentarer:

eskil sa...

ja, nu kör det igång, har varit ute och gett mesarna mina bulghurkorn, de älskar dem, jo här kommer att byggas drivor fast inte lika hemska som på Österlen, jag gillar det du skriver, för vi totalt insnöade brukar ses som gnällspikarna, men när det fyker här hörs det inte om man gnäller

eskil sa...

jag minns när det första gången när vi flyttat till Kivik snöade, glad i hågen tog jag mina längdskidor på axeln och vandrade till marknadsfälten, och jag gjorde spår, och lätt kuperat är det ju, och jag var pigg och tänkte ta några varv, när jag kom tillbaka, inte fn fanns det spår, de hade blåst bort

eskil sa...

kul med fåglarna, slängde ut lite polentagryn också. Precis som med bulghurn var de först tveksamma, försiktiga, nu frossar de

eskil sa...

det är rent fullkomligt för gävligt, men Lena har kommit hem och vi sitter trygga och väntar in en spagettigratäng