torsdag, januari 07, 2010

Shane goes Stewart

Jag har alltid älskat låten Maggie May med Rod Stewart, eller om det är Faces tom. Jag vet ente.
Svinbra låt.
Planlöst googlande i telefonkö är källan till mycket lycka.
Jag hittade en version med Pogues.
Världens bästa poptrudelutt med världens bästa fylleröst.

Jag älskar låten. Den är för mig barndom, en tid av barnatro och en tro på att världen är en fin plats. Det var innan allians och annat.

Jag är klart sugen på o pynta ett par tusen o kolla in Rod Stewart i sommar. Bara för att kunna dö utan att ha missat Maggie May live. Men han kör den kanske inte.

MAKALÖST. eller hur. Här är även Pogues studioversion om man klickar HÄR o vill man höra en förvirrad Shane dra loss i Barry Mgguires eve Of Destruction klickar man HÄR

O Rods orginal finns HÄR

En fin bit från förr.

3 kommentarer:

The Owls Are Not What They Seem sa...

Shane är dessutom bland de snyggaste västerländska namnen som finns. Enligt mitt tycke då.

Anonym sa...

Rod har så otäck rumpa, annars hade baby Jane funnits med min topp 10 lista som enligt min make innehåller ca 100 låtar. / Granne utan stödkrage

Anonym sa...

Ja fan va den e bra Baby Jane. Smak har du med eller utan krage