söndag, januari 17, 2010

Inge mer poesi

Idag fyller Maria Hedström år.
Folk som fyller år brukar få en dikt.
Men jag har slut på rim

Måste dessutom vara segt att få en dikt varje år, fantasin slutar och det blir upprepning
Så Maria.

GRATTIS iallafall.
Må dagen kantas av rosor och tulpaner.

Jag ska nog sätta åtta sorters chili idag.
Till min fasa insåg jag att jag glömt köpa Sweet Wrinkled Old Man, den är svingo
Men jag har fyra vietnamesiska sorter och dessutom den svarta samt Fishpepper. Ny sort från Rara Växter.
Måste dock genast ordna Omnicolor och Sweet Wrinkled.

Aklejor har jag köpt osså. ska fylla en odlingslåda o så. Efter en månad skall dom ut i snön
Spännande.
Fast dom engelska aklejorna som är typ gendödade brukar dö här uppe, hur mkt man än täcker dom, men skam den som ger sig osv

Inga kommentarer: