onsdag, december 02, 2009

Lucka två


Vi stannar i Hälsingland, grogrunden för så mycket patrask, ety dagens bild visar inte Jan Johansen efter att ha blonderat sig, nope den visar Skammen Från Näsviken: Tomas Brolin.

Hur kan gud ge så mycket talang till en sån sopa.
Brolin kan ingenting förutom att spela fotboll och det var han för divig för.
Minns hans töntiga piruett.
Trams.
Han är målgesternas Judas.

Han värvas till Leeds, mitt favvelag, men åker inte dit för han krockar med en mås. Han super bort en karriär. Han öppnar en krog som blir av med tillståndet.

Han är hälsing.
Jag spyr fortfarande på när han gjorde piruetten mot brassarna 1990. Det var BRÅTTOM, man ska inte gaypiruetta då. Man ska göra fler mål.

9 kommentarer:

Anonym sa...

jag fattar inte varför han fortfarande går på alla galor som anordnas... om det nu är ngt att stå efter..........marie k

Konungen sa...

fri sprit o taxi hem

eskil sa...

fast jag tycker nog att konungen skulle ha lite röd flagg på två inlägg, nog skulle man se på plankan att det var lite övertramp, lillprinsen

Anonym sa...

Hatblogg till julkalender?? Varför inte lista 24 personer du beundrar istället?

eskil sa...

jag tog kanske i lite, men tyckte det var lite fyndigt, högaktningsfullt

Maria G Nilsson sa...

JAg har honom som pappfigur i helformat.
Vill ha honom i sovrummet men får inte för sambon.
Han ligger i en garderob.
Lika bra det för han föll lååååångt ner på skalan när han höll på Hammarby i finalen 2004.
Skicken svikare....

eskil sa...

fast, sen är det väl, broder Butter har mer eller mindre förbjudit mig att använda ju, att sport är ett tidsfördriv, hej då en stund världen, och då ska de leverera lite show, Brollan kunde det, var det brast för honom sen, ja, så kan det förvisso gå, men show var det, fast kusin Kurt var bäst, han gjorde Beckham decennier före David,iVissefjärdas stolta rödvita dress, i division 5

Hjortfot sa...

"varför ska man ha kriser för" -Tomas Brolin

elon sa...

"Vi vill ha vin och mera Brolin!"
(Brolin på ett bord på Stadshotellet i Hudik tillsammans med Dr Alban och Runar)