torsdag, december 03, 2009

Lucka TRE


Gnällspikarna har ju klagat.
O jag lyssnar på folket. Sån är jag.

Så nu blir det 22 gudar istället.

Börjar med Arbrås Da Vinci.
Poet, skivartist både med kraut som på bilden och senare synth, tveksam synth, men ändå synth.

När jag var på Mobackes samtidigt som Tomas Tidholm tyckte jag att det var megatufft.

Han är en megatuff människa.

Köpte en diktsamling av honom på myrorna för många år sen, på omslaget var det en järnvägsstation och en tidtabell.
Jag fastnade för det säreget enkla i hans poesi och efter det har jag läst det mesta.

Resa med Sven är en av få romaner. Den är märklig

International Harvesters skiva Sov Gott Ros-Marie är bland det hårdaste och konstigaste som gjorts. Bandet blev sen Träd Gräs och Stenar, men då utan Tidholm.
Han bor i Bollnästrakten och han har en mäktig hatt.

Gå in på Diktsidan och ta del av en värld som fler borde besöka

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men genast färre kommentarer när det blir en hyllakalender istäkket för en hatakalender. (vet att det är tidigt på dagen, men ändå) /umni

Anonym sa...

Istäkket är det nya.

Anonym sa...

Julen är räddad! Leve Konungen!

eskil sa...

för oss som var med och började bli åtminstone något vuxna då när det begav sig skapar denna lucka härlig nostalgi. Dessutom var dessa konstellationer intresserade inte bara av att framföra nya budskap, utan också framsynta vad gällde möjligheten att utveckla musiken

eskil sa...

tips: "Ödemarkerna", text Thomas Tidholm, bild Karin Mamma Andersson