måndag, november 09, 2009

SH

På SH:s första skiva finns en låt som heter Hata Östberlin.
Den är inte så bra, varken låten eller skivan.
SH var Staffan Hellstrands andra band, han började i symfonirocksgänget Dimmornas Bro. Dom var ganska kassa dom också.
Men SH avslutade som ett av sveriges bästa band tycker jag. Sen blev han solo herr SH och Lilla Fågel Blå och Fiskarna i Havet blev pensionsförsäkring.

Finaste biten med SH är i mitt tycke Svarta Violer, med kör av Py Bäckman, den kan man lyssna på HÄR
Den har jag som singel nånstans där hemma.

Rejäl postpunk med åttiotalsproduktion och sega syntar, men ändå så bra.

Skulel väl egentligen handla om Östberlin det här, men jag ska hämta kaffe o stämpla in vid mitt skrivbord. Så.

Vad säger man om att det är 20 år sen muren föll.

Jag minns att Blixa från Neubauten ansåg att fel lag vann. Men så är det väl alltid.
Nu har östtyskarna också fått porr, knark och euro.

Inga kommentarer: