måndag, november 02, 2009

Att sakna ord

Jag brukar inte sakna ord, inte nu heller, men nästan
Jag har just kollat på teviprogrammet Ullared på femman

Jag skäms för att vara svensk.
Shit
Jag skäms för att vara människa
En dement VD som vandrar omkring på ett tak

En familj från Malme som åker till Ullared o campar i två veckor o handlar för 50 papp.
Skjut dom!

Två pilska tanter som kramar Robert Wells.
Skjut dom

Alla som handlar på Ullared borde skjutas.

Ullared borde bombas bort från jordens yta.

Så här får det inte vara, jag måt fysiskt illa. Psykiskt orkar jag ente ens fundera på

Bränn
Ta bort

O säg inte att jag ska byta kanal, för det vill jag inte
O ja jag tycker jag är bättre än dom från Malme. Jag tycker verkligen det.

Så är det. Förlåt dagboken

3 kommentarer:

Maria G Nilsson sa...

JAg såg 4 minuter. Jag älskar att tycka att dessa människor är konstiga!!!

behm sa...

Göran Tunströms Landet Utom Sig i mainstream TV-format...
I sanning häpnadsväckande.
Det verkar som att Peter Wahlbeck ska vara med i nästa avsnitt.

senior sa...

jaa, du inte ... kan man ta ansvar för det som luras på dem som behöver en glutta lättnad, men det ansvar man en gång har tagit på sig kan återbetala sig; vi har nya fönster, havet hörs inte längre, fönstermannen är en f d elev som jag alltid ställde mig upp för, han är glad för att göra ett superarbete här, och det är i sin småtaskiga vardag man gör det man kan orkar, och kanske, jag är rätt övertygad, där man trots allt har en möjlighet att nagga lite på en taskig värld. Jag har med glädje gett ledigt för att en elev ska kunna åka med sin mamma till Ullared och jag har vetat att de skapar sig en fantastisk dag, fast alltid känt att det borde ha funnits ett annat incitament, men ...