söndag, november 01, 2009

AIK

I denna stund är det många som är glada över att AIK vunnit allsvenskan. SkattesmitarGöteborg tappade ledningen.

Fotboll är kanske inte så viktigt när det är dags att summera det som räknas.
Men jag sitter i en blå tröja som tar upp MFF o deras SM-Guld 2004,
Jag minns hur stort det var att "mitt" lag vann. Spelar ju egentligen inte nån roll.
Men det var underbart.
O jag minns när MFF åkte ur allsvenskan efter att ha förlorat mot Trelleborg en höstdag 1999. Helsingborg vann samma kväll allsvenskan.
Ganska segt att komma till arbetet dan efter.
Jag jobbade i Helsingborg och det firades på jobbet. Min del av kontorslandskapet var fyllt av löpsedlar.
Jag var ledsen, på riktigt.
Sjukt egentligen att bli ledsen för fotboll.
Men det var hårt.
Vi kom tillbaka, bara ett år i superettan.
Sen tvåa i allsvenskan återåret.
2004 vann vi

O Bo Kaspers Orkester är världens sämsta band
Hej då dagboken o LEVE AIK

1 kommentar:

Anonym sa...

Bajenbajenbajen säger jag bara. Fast nu får vi spela mot Öster. Yay.