torsdag, september 24, 2009

När man står där på perrongen

Att vara på stationer är ganska intressant
Det finns ett vemod i resandet
I Malmö fanns tidigare Centralens Pub, det är tyvärr O´Learys nu, centralens pub var som att sitta i en tidsmaskin till 70talet
Det var mörkt och ack så dystert
Man möttes bara av ångest
Resande på väg. Mot vad undrade jag alltid.

Främlingar på tåg. En oas där röken satt i taket. Där ölen var dyr. Maten obefintlig.
Folk satt. Läste Expressen.
Sen försvann dom.
Till Alvesta, eller kanske Värnamo, eller Gnarp.
Tankarna är stoppet liksom.
Mörka rockar
Sällan kvinnor

Fan va jag hatar såna sportbarer o allt annat som tar över. Som tar bort det där genuina, inte med det menat enbart bra. Men det som man minns.

Jag vill ha samlarbilder i Päronsplitten och jag vill ha pubar doftandes av vått ylle och rök

Frosten i natt tog hårt på blommorna, men dom har rest sig. Katten Bemmie är på nån utflykt och jag har inget salt. Frun min är i Viksjöfors och jag är så trött.
Hösten gör en så trött. Sen snart kommer snön o coman inleds.
MEn i december börjar man drömma om blommor och vår igen

Livet är fint

Inga kommentarer: