onsdag, september 30, 2009

Allt måste man göra själv


När jag var ung, dvs i mitten av åttiotalet, kunde man dricka den godaste läsken; Fanta Black Orange.
Coca Cola och Fanta
Den finns inte kvar.
Det kan jag inte riktigt förstå.
Kolla bara bilden, vilken design.

Otaliga fredagar jag minns med han Sven Melander på tevin o bror min o jag fick varsin Fanta Black. Men min bror är ju en mes o ville oftast ha Cherry Coke.

Det var en vidrig dryck.
Inte lika rälig som Vanilla Coke, men inte långt därifrån

O ja jag har just tillverkat en egen fanta black orange, fast med zingo

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns att få i Tyskland å Tjeckien men då kallas det för Spätzi
fanns även på Stenas Tysklandsfärja på PUMP de trodde du inte.

Den Lekande Människan sa...

Själv drack jag den varianten som hette Mac Black Orange - samma koncept.
Idag brukar mina ungar blanda Cola och Fanta själva. Diesel kallas visst härligheten.