onsdag, augusti 12, 2009

Maria Hedström

Stormässan i Alfta
Det är en hård helg
det är an alltid

Maria sitter på jubbet och planerar årets karnevalståg
Temat lär bli knaggatorget, som varje år. Händer inte så mkt i Alfta. proteststormarna var enorma när macken där la ner. Men nu kan man köpa kaffe där, o körv

1300 personer brukar gå på stormässan, det är stort med tanke på att det bor typ 75 pers i Alfta

Den egna tidningen Alfta-ålen släpps under söndagen, blott timmar innan karnevalståget går av stapeln.

Innan jag flyttade hit hörde jag mytiska rykten från Emma på jubbet
Berusade horder med ett flak som innehöll en toalettstol och den fyndiga sloganen Edsbyn behandlar oss som skit. emma var mycket imponerad och ganska skrämd

Det föreligger en viss konflikt mellan centralorterna i min kommun, därför den heter Ovanåker, Ovanåker är en by mellan Edsbyn och Alfta, detta för att alla 75 i Alfta skulle utvandra om kommunen hette Edsbyn o tvärtom
Konflikten är stark då det tex handlar om Bandy
När Edsbyn vinner SM-guld i denna stora sport brukar det vara folk som hurrar i Bollnäs men inte i Alfta. I Bollnäs tänder dom såna marschaller. Detta trots att Bollnäs har ett eget lag
De 75 bofasta i Alfta har kanske inga tändstickor jag vet inte

Skit samma. Jag gillar Alfta
på lördag är det sigge Hill med Magnus Carlson från Weeping Willows
typ 74826398467832758976 gånger tuffare bokning än på fylleslaget Persmässan

P.S jag beviljar ledigt för Maria på måndag. Hon är en av dom tuffaste

För
Det är ju en hård helg, det är an alltid

2 kommentarer:

umni sa...

Nej. Hon beviljas endast sovmorgon. Jag vill titta på na om måndan. Det var så härligt ifjol (läs: tjockt L)

Konungen sa...

Vi kan kanske åka på hembesök tidigt på måndag o kolla semesterfiraren