lördag, augusti 15, 2009

Historien om Palme Johannes o Bollnäs 1985

Det var i mars nådens år 1985. Valåret då Palme skulle behålla makten.
Jag var blott 14 bast och jobbade som talskrivare åt Palme.
Jag var även ihop med Anna Lindh och damfixare åt Kjell Olof Feldt

Dagen i Bollnäs minns jag väl. Palme talade om solidaritet och Harvardmutor.
I publiken satt en liten gosse runt två år gammal, han hette Janne, hans mamma gav honom metaamfetamin vilket gjorde hela mötet en smula kaotiskt. Amfetaminet var tillverkat av mig i mitt labb i boston, i lokstallarna där gjorde vi ganska mkt olagligt.
Denna tradition med lokstallarna finns kvar adapterat av bollnäsborna i deras egna lokstallar.

I allafall, Palme kastade Janne i vattnet där vid Långnäs.
En skandal tornade upp sig, min brud Anna Lindh räddade ungen vilket gjorde Jannes mamma skitsur

Vad få visste då var att Palme hade samröre med Christer Pettersson som bodde uppe vid travbanan vid den tiden. Krille o Palme träffade lite väna damer och drabbades av aidset o fibromyalgi.

För att ingen skulle få veta om aidset o fibron lejde Lisbeth Krille att skjuta Palme en dag i februari 1986.
Anna Lindh gjorde slut med mig och jag fick sparken och fick återgå till att vara elev på Nosabyskolan i Kristianstad, så kan det gå. Men när jag gick ur nian blev jag professor på Yale i ämnet rasbiologi

3 kommentarer:

Tua Malmberg sa...

Tua Malmberg gillar detta

Carina sa...

Googla på stormässa Alfta och hittar en Edsbybo som påstår att vi är 75 st Alftabor....nåja, du är förlåten ;)
Hoppas Maria inte sitter i en balja och är en Björn på karnevalståget ;))

Konungen sa...

Ja Carina, jag ber om ursäkt för den felaktiga folkräkningen. enbart sunnangården rymmer ju fler
Så 400 pers minst :)

Maria har en plan för tåget. Hela veckan har handlat om mässan. ska bli spännande imorgon