fredag, juli 17, 2009

Semesterfredag i Edsbyn

Solen visar sig ännu en dag.
Jag kollar lite på tevin nu, allt för att slippa gå ut och trimma en gräskulle vi har, men jag ska. Jag måste. Kanske.
Kullen gränsar till grannarna som klipper sitt gräs noga noga.
Man vill ju passa in. Jag vill också vara noga
Men det går åt skogen med trädisen i år
Katterna, alla katter inte bara Bemmie och Trampe, har bestämt att min grönsaksodling är officiell Katt-Bajja-Maja
Riddarsporrarna ser slagna ut
Digitalisarna är förvisso snygga, men dom attraherar humlor. Trampe gillar humlor så han jagar i landen.

Men det är ju skit samma
DN slår på släggan och skriver att Sverigedemokraterna kan klara 12 procent i ett valdistrikt o på så vis få plats i riksdagen.
Kanske ingen jättenyhet. Jag tror dom får fyra i riket och tolv i skåne spelar då ingen roll.
Högervindar har blåst så länge nu att man nästan blivit blasé. Sen en lågkonjunktur och en svag regering gör ju att man tänker på 30-talet
syndabockspolitiken blir något man kan ta till sig.
Det är egentligen inte bara Sverigedemokraternas fel att dom är så poppis.
Det är förra regeringen och absolut denna
Slå på dom svaga ska man inte göra.

Dom har rösträtt dom oxå. Även i skåne
Sverige kan kanske inte vara idyllernas idyll länge till.

Tua är i Italien. Har vart lite strul med boendet. Men hon är inte lika hysterisk som sin pappa. Jag är en allt för överbeskyddande fader.
Men jag tycker filmfestialen kunde vart i Sverige
Det är mer greppbart.

Något häpet inser jag att Z-tv nu inte spelar Secret Service utan nån jevvla metall. Hur B är det inte att vara metallband o låta som Ola Håkansson. Linkin Park hette dom.
Världens sämsta band

Dags att trimma. Tjosan!

Inga kommentarer: