lördag, juli 18, 2009

Min manlighet prövas ofta

Jag har en bra relation till motorer verktyg och att typ bygga saker
Relationen är stendöd
Jag trivs med det
Dock kan man ibland när man har hus inte till 100 procent förlita sig på sin vackra och tekniskt kunniga fru.
Hon kan mkt men inte allt
Idag var en sådan dag.
Gräset skulle klippas.
Vi hatar att starta maskinahelvetet
Idag gick det inte
Vi skrek, förlåt grannarna
Vi grät, mest jag, eller bara jag.
Plötsligt såg jag en knapp där det stod olja, lock säger Binni
Vi hade typ ingen olja alls och motorn höll på att skära.
Bara o dra till amcken.
Jag hatar att gå till macken. Jag vet fan inte ens vad spolarolja och kylarvätska är.

Men man kan ju få hjälp.

Modigt äntrade jag statoil.
Tjejen som jobbade var lite äldre än Tua och kunde allt om olja o sånt visade det sig
Hon frågade om det var en fyrtatktsmotor, detta visste jag ju inte.
Dom flesta gäsklippsmotorer är fyrtakts sade hon
Då är nog min det också sa jag
annars kan man köpa tvåtaktsolja berättade hon och visade en burk. Fast en sån hade jag redan köpt av misstag innan förklarade jag så de ville jag inte ha
Sen visa hon en annan burk. Med en gräsklippare på
Jag såg en större burk och sa att man kan kanske ta den för den har oxå en gräsklippare på etiketten. Nja förklarade hon, det är en bilmotor på bilden.

Jag gjorde en Ledin och sa Jag litar på dig.
Köpte oljaskiten som jag skulle få byta sade snälla tjejen, om det typ var fel.

Men det var rätt.
Maskinhelvetet gick igång och gräset är klippt

Ännu en seger för Johanni-Banni. Mannen med hår på bröstet.
Nus ka jag teckna en prenumeration på amelia. Man får fem nummer för 69 spänn. skitbilligt.

4 kommentarer:

"Lie-mannen" sa...

...eller varför inte prova några nummer av "Teknikens Värld"

elon sa...

He he. Härligt det här med mandomsprov. Har själv kommit i kontakt med den farliga tekniska delen av världen idag - slutsatsen blir mest "Man ska hålla sig till det man är bra på". Men visst, lite utmaning måste man ju ha ibland.

Anonym sa...

Elle är bättre.

Anonym sa...

Men det står mer om katter i tidningar som: Året runt.