onsdag, juli 29, 2009

Händig man

I väntan på att kl skall bli halv nio lyssnar jag på Radio Gävleborg
Deras dröm om sommar är att spela Per Gessle. Alltid, hela tiden.
Det gör inte så mycket

Per Gessle slapp göra lumpen på typ 1981, det minns jag.
För han var så viktig för Sverige ändå
Thåström fick sitta i finkan för vapenvägran

Jag tror, är tom ganska säker, på atT per Gessle ocks hade velat sitta i finkan
Jag tror o nästan vet att Per Gessle vill vara en rebell

Men han är inte det.
Han är Per Gessle. Mannen med den bra skivsamlingen och de dåliga låtarna.
Per Gessle som man skrattar åt

Fast han egentligen är tuff och så. Egentligen borde han och Thåström blivit kompisar

Jag vet inte. Men jag tror han tänker så ibland

Jag gillar per. Han verkar snäll
Jag tror inte han vill va snäll.
Han vill vara rebell och leka med Thåström

Inga kommentarer: