onsdag, juli 29, 2009

Fem över fyra

Ville Valle och Viktor. Jag har stämplat ut o anser att jag får jotuba hur mkt jag vill




en socialbyråkrat får aldrig vara lat.
Tänk vad jag älskade detta program
Jag minns att det var lite politiskt, typ att dom lade ner allting
Sen var det gulligt

Listan över de mest indoktrinerande bernprogrammen från min barndom kommer här

4 Kapten Zoom. Vart tar bajset vägen sen? Jag vet inte. I sjön antar jag. Anders Linder är miljökämpe redan då. Det minns jag väl för det såg ut som i mitt bostadsområde i programmet. Det var fint på 70-talet. Jag bodde på typ Araby i Växjö. Många bodde så då. Fler bor så nu. Inte i Fucking jevvla Bullerbyn

3 Ville Valle och Viktor. Det var en del vänster i det, det var det allt

2 Vilse i Pannkakan. Fast det tror jag mamma o pappa gillade mer än vad jag gjorde. Det var ganska tråkigt. O kommunistiskt

1 Kåldolmar och Kalsipper.
rena rama propagandan. Jag älskade det då. Jag älskar det nu.
Det kommunistiska spöket. Ho Chi Minh var med.
På skivans inneromslag fanns ett spel man kunde spela. Där skulel man akta sig för som elaka kungarna från Västerlandet. Hade man tur fick man också spela upp en pjäs om hur det vietnamesiska folket drev ut USA ur vietnam
Jag är Jenny, Jenny havens skräck

Skitbra allting

2 kommentarer:

Petter sa...

Kåldolmar och kalsipper var ju ändå av föräldrarnas politiska motståndare.
Så ur deras synpunkt så kan den inte ha utgjort ideal propaganda.

elon sa...

Tre av dessa hade jag som LP-skivor hemma. Kapten Zoom har jag däremot aldrig sett/hört nåt av. Inte tillräckligt politiskt eller?