måndag, juli 06, 2009

Detta är ingen vanlig dag

DETTA ÄR KLAS-ÅKES FÖLSEDAG

Bilansvarig med tålamod större än Västmanland
Idag firar han fölsedag nånstans vid Ljusnans strand

Ofta jag glömmer kvitton och annat som skall redovisas
I Klas-Åkes ansikte ser han till att inte ilskan visas

Tålmodigt vänligt och med glatt humör han förklarar hur man gör
Jag lyssnar glömmer och även nästa redovisning förstör

Må din dag vara full av semester och öl så många som du vill ha
Vi från Barnängen ropar ett skorrande horrau

Grattis

För övrigt trodde jag att jag hade dött idag o hamnat i helvetet, men det var bara den nya gallerian i Falun tillsammans med damerna i mitt liv
Tiden stod mer stilla än när det var månlandning

Men efter den hemsk agallerian där jag köpte jeans var dagen grym
Jag är helt klart för Falun, den vackra staden
O det epitetet är fan inte vanligt här uppe.
Mer typ
Smedjebacken, panikångestattacken i en by
Gävle, det luktar bajs o ser ut som skit
Ja typ så

Inga kommentarer: