onsdag, juni 10, 2009

Studenten

Det är student idag i Edsbyn. Det pisseregnar. Det är 18 år sen jag tog studenten.
Det var champagnefrukost i Tivoliparken. De flesta blev fulla. Jag och sunesson drack varsin whisky. Sen lät vi amatörerna supa, o det gjorde dom
Spynde plugghästar i varenda buske. Skoj
Sen var det tal.
Det var inköp på bolaget
Det var en så fridag i kristianstad. Man kunde lufsa in på systemet med en lista o handla loss.
Lunchen var äcklig. Vi var på kippers, det är numera en sportsbar, Harrys tror jag?
Betygen delades ut, jag blev arg som fan. Skällde på det mesta
Sen var det kyrkan och folk spydde ner sig och kyrkan och det mesta
Tal avrektor i aulan och sen sprang vi ut
Vi var först för jag gick humanistisk.
Kvällen var mysig. Det var fest och disco
Men varför var folk så fulla?
Det övergår fortfarande mitt förstånd
Jag var full dan innan eller veckan innan
O dan efter
På söndan var det bal
Jag går inte på borgerlig skit så jag var hemma och spelade kort med min pappa o lillebror. Vars fölsedag jag glömde det året

Jag hoppas det slutar regna och att barnen iEdsbyn är smartare än dom som gick i min skola. Att inte minnas sins tudent verkar ganska meningslöst

Inga kommentarer: