lördag, juni 13, 2009

Nostalgia



Åh vad jag ångrar ibland, att jag blev businessman.
Måndagsbörsen typ 1985?

Jag minns att jag och pappa kollade på detta och jag blev förälskad i Niels Jensen. Detta var häftigt
Detta var inte Nosabyskolan i Kristianstad.
Han var snygg o konstig, jag gillade det skitmkt
Pappa och jag brukade dricka te o kolla på Måndagsbörsen, med Jonas Hallberg
Jag köpte skivan sen, den är utgiven på Marianne Records, det är stort
Niels Jensen slog igenom i filmen G, pekoralet G av nazisten Staffan Hildebrandt.
Bert Karlsson köpte honom, men han köpte väl grisen i säcken rent kommersiellt

en stor artist

Såg honom Liv ei Malmö för fem sex år sen. Han körde ohhny var en ängel av Karl P Dal
Grymt bra. En vaggsång sade han om den låten
Lyssna på alla åtta minuter o inse hur bra han faktiskt var. o är

Inga kommentarer: