torsdag, juni 11, 2009

I brist på trädgård

Jag vet att alla helst läser om trädgård på denna blogg, o framförallt gillar felbelysta foton på typ aklejor
Men ibland får man stå tillbaka
Detta är ibland

Tänkte ge ett deckartips
Alla läser deckare, det är det nya opiumet för folket
Stieg Larsson (SKIT) Leif GW Persson (SKIT) Mankell (SKIT) han Nesser (SKIT)
Senaste halvåret har jag plöjt förutom allt från Minotaur, alla böcker därifrån är bra, bara o köpa, vi börjar om
Förutom allt från Minotaur förlag har jag plöjt Lee Childs böcker om Jack Reacher. Dom finns ofta på ICA o ser ganska kassa ut, fula omslag och så
Men bra skit det där
Huvudpersonen har gjortd et jag alltid drömt om, sagt upp sitt samhällskontrakt och luffar runt i USA, givetvis träffar han vackra damer och är med om brott.
Men det som låter banalt och oftast, tyvärr, beskrivs felaktigt på baksidetexten visade sig vara njutbara böcker
En slags Rankin fast från Amerikat.

Finns billigt på adlibris o cdon. Köp och dröm er bort till amerikanske landsbygden där syskon är föräldrar med varandra liksom.
Jag gillar dom. En slags Rambo i det postmoderna samhället

Lee Child. Glöm inte att du läste det här oxå

Inga kommentarer: