fredag, juni 12, 2009

Ett år som husägare

Japp, fredag den trettonde juni 2008 började vi flytta saker till huset med kinatapetsväggarna.
Nu ett år senare har vi snygga väggar. En halv altan.
Jag är nöjd.
detta trots oväntade katastrofutgifter som:
Vatten, betala för vatten
2000 spänn i månan för el, det är ju ändå kallt
Sopehämtning, jag betalar ju skatt för fanken, ska inte det ingå
Försäkring, skitkostnad

När man hyr betalar man hyra och el. Jag gillar det konceptet och tycker det kunde gälla för villa å.
Liksom flera tusen spänn för vatten.......
Det är ju dyrt ju

Fortfarande rejält dåligt väder, men jag kikade på bloggen för förra året nyss och det var dåligt väder då oxå.
Snart semester

3 kommentarer:

bem "the simple life" sa...

Det är jobbigt så det räcker att ha en jävra bostadsrätt att hålla reda på. Jag tackar min lyckliga stjärna att jag sluppit ifrån det där med hus.

Överskattat... överskattat!

frun sa...

jävla gnällgubbe. du älskar ju både ditt hus och din trädgård, skriv det istället för att låtsas va så negativ. duuuuuuhhhh

Konungen sa...

Jag älskar dig å men det ska jag ente skriva