onsdag, juni 03, 2009

Chili Sweet Wrinkled Old Man





















Bilden utan text är på min planta. Sen ska dom bli så färgglada och förhoppningsvis goda.
Passar till Cajun
Jag har enorma förhoppningar på årets skörd av chili
Den blå paprikan är på väg, ungersk chili går bra
Sorter utan etikett går skitbra, jag hatar att jag är för lat för att skriva etiketter.
Det är underbart med egen chili

Nu är det ÅTTA minuter till greys. Gött näst sista föär säsongen. It´s gonna be a hell of a summer without greys

5 kommentarer:

Anonym sa...

Var hittar du alla dina anchos och andra chilis någonstans? Varje odlare jag har varit hos har bara vanlig tråkig red hot chilipepper. Både som planta och frö. Less blir man. Jag vill göra Tua-sås, det är flera år sen. /Pia

Anonym sa...

www.ortagarden.com
o impecta.se

Fröna skall sås tidigt i januari

Anonym sa...

tackar!

Hana_Caena sa...

mina gamla män har precis fått knoppar som ska bli blommor, men börade i slutet av februari.. och har enbart stått i mitt sovrumsfönster.. ..
ungefär hur många dagar brukar räknas innan de bär frukt? eller är det ditt första år med sweet wrinkled old man?

Konungen sa...

Från blomma till de frukter som är på bilden tog det mindre än en månad
Har inte haft denna sorten innan. Men det går förvånansvärt fort för dom att bli klara. de flesta sorterna
Mina har oxå stått inne, men jag ska ta ut dom, det försenar processen avsevärt