söndag, juni 07, 2009

Boktips till mig själv!

LEna Israelssons Jordens Täppor. ett magnifikt uppslagsverk om grönsaksodling!
Jag köpte den när jag köpte huset. Jag började läsa den nu, något för sent om man så säger
Okra som jag satsat rejält på i år, plantorna har dött likt nordkoreaner som tappat eldbollar, måste ha 23 grader om den ska stå ute.
Det är inte 23 grader
Det är den grönsak som har längst utvecklingstid av ALLA.
Jag satte dom i april.
Men jag ser detta år i trädgården som ett läroår. Under sommaren skall jag sitta o kolla döende blommor o läsa bra böcker så jag lär mig något
Edsbyn är zon 6, jag odlar för zon ett eller noll komma fem.

Jag citerar Thåström från låten Jag är en idiot. Ja det var titeln o den handlar om mig.

Men Okra blir fina krukväxter skriver Lena I.
O learning by doing är det nya svarta.
O jag gör alla fel man kan göra

Min svärmor kategoriserar mig som en Åsne-Dåre. Dåre för jag planterar ut saker soms edan fryser ihjäl och Åsna för jag tror att jag kan odla typ Kiwi på friland o att jag aödrig ger mig
Japp Det är jag det
Åsnedåren

1 kommentar:

svärmor sa...

Något bättre det än åsne/dåre/sengångaren = jag. Det är värsta sorten. Men dom är ganska snälla.