fredag, maj 01, 2009

Nostalgisk återblick













Det är första maj. Om man som jag är uppväxt i en miljö där man röstar en smula åt vänster är detta en viktig dag. Det sitter i ryggraden.

Varje år i Växjö paraderade tåget över Spetsamossen i Växjö ivrigt skanderande saker.

I Edsbyn finns inget tåg alls. I Alfta har sossarna ett tåg säger ryktet. Vänsterpartiet kanske har ett i Bollnäs

Tiderna har ändrats.
Just i år tycker jag, detta trots att det inte är en politisk blogg, att det hade varit viktigt att visa avskyn mot att alliansen demonterar Sverige
Här uppe i Hälsingland lägger man ner sjukvården:

Det började med pumparna på macken i Voxna. De multinationella oljebolagen var först, de är krisbärande.
Sen bara fortsatte det.
Folk blir av med jobben, de får inte en a-kassa de kan leva på.Nån måste tjäna på detta. Jag undrar vem.
Inte är det jag.

Så kamrater och mötesdeltagare. Knyt näven idag och tänk på att bara för att Barack Obama är ny och svart betyder inte det automatiskt att han är fin, glad och snäll.

Mer skall komma.

1 kommentar:

M sa...

Jag tycker du ska göra en poltisk blogg denskulle vara kul att läsa