söndag, maj 24, 2009

Lite trädgårdsfoton, eller bara ett. Vi får se




















Jag hatar för övrigt det hårt satsande bandet Calaisa som är på fyran just nu

Japp. Här kan man se min plan i verket så att säga, en skitlång rabatt som kan byggas ut vid behov. Årets frösådd sket sig ganska rejält så i år har vi bara byggt ihop två rabatter.
Men vem vet vad som sker efter besök på Olars reabord, dör fyndade vi fint förra sommaren.
Andra fotot är den roligaste grejen i trädgården, en övervuxen slänt som jag rensat ur med min själ. Jag har skurit mig på irisar och svurit ve och förbannelse. Testade med aklejor och nejlikor och en näva bland lijorna. Aklejorna gick ej, dom får flytta tror jag

Det är en gåva att ha en trädgård, och en utmaning. Jag har det bra som har Linn som hejdar mig ibland när jag ska gräva sönder allt och Linn hjälper mig med det mesta, är mest hennes arbete att det är så snyggt som det är, för dte är snyggt. Sen har jag ju två unga medhjälpare i Bemmie och Trampe. det finns få saker som dom inte kan gräva upp eller ödelägga.

Mera kaffe os en ut!

Inga kommentarer: