torsdag, maj 07, 2009

Lång dags fär mot natt

Iklädda grekiska kläder från romartiden begav jag och PO oss ut på biltur idag.
Det var frost i natt vilket retade mig, att kl bara var sju var ännu värre
Vi nådde Sundborn där en nazistisk nationalkonstnär en gång bott. Väl där körde vi på olika vägar och nådde Hedemora. Donken gav oss kaffe o toast.

En andlös resa mot sommaren tog där sin början
Ett bastuaggregat inhandlades oxå, o det är ju kul för oss som typ gillar Lindengren.

Po kan ALLA vägar i hela fucking Dalarna och han känner till ALLA fik som finns i detta vackra men ångestladdade landskap.

Grym kinamat och sedan ett stopp i Falun där jag köpte en zingo. Jag gillar att köpa trocadero mest när jag åker bil, men det är koffein i o man vill pinka direkt efter man har druckit den så det blev Zingo.

På det hela taget en lång dag, jag sov en hel del, fördelen med atts akna körkort.
Nu ska jag kolla tevin o så.

Hej då dagboken

Inga kommentarer: