söndag, maj 31, 2009

Elitloppet, Tennis, trasigt finger

Elitloppet är över. Söderlind? heter han det vinner över Nadal vilket är sjukt sensationellt. Han har iallafall fyra matchbollar just nu.
O Trampe klöste upp mitt pekfinger på högra handen.
Han vann

Iallafall.
Elitloppet.
Innan var jag mkt road av trav
Spela så klart, fast jag förlorade mest, men att åka ut till Jägersro, antingen en vanlig tisdag och dricka folköl och kolla folk o vinna nån slant
Eller V-75, misärlördagar med Joacim då vi faktiskt brukade dra in nån krona. Pengar som vi spenderade i källarens Pub. Om man nångång sett desperationen hos männsikan så är det där
Enorm fylla, det stank svett o sprit. Folk spelade bort pengar och liv och familjer
Framåt eftermiddagen kunde det ligga folk krälande lite överallt.
Vi skrattade åt det, men egentligen var det ju inte kul alls.

Nästa år ska jag på elitloppet. det är nog kul. 30000 pers som kollar trav. Jägersro har ju Hugå Åbergs, det är stort det å 20000 pers o trevlig stämning.

3 kommentarer:

Sonny sa...

elitloppet var kul att titta på från tv-soffan, 1400kr fick jag in på v75. Nästa år vill jag åka och kolla på plats.

Konungen sa...

Vi åker dit vet ja
En gång på Åbergs satte jag en femtonoddsare
vi är nog oslagbara

Anonym sa...

hvorfor ikke:)