torsdag, maj 21, 2009

Bette Midler, cover och covrad

Radion gladde mig nyss med att spela Beast Of Burden med Bette Midler.


Kanske världens bästa cover. Fast det är ju många som är det. Swans med Love Will tears Us Apart tex.



Utsökt version. Jag missade Swans live nångång. Jag har inte lyssnat på dom på skitalänge. Men dom var bra.

Men det skulle ju handla om Bette Midler och covers. Så jag slänger in en grym grym grym cover på hennes skitlåt The Rose. Mudhoney:




Mudhoney upptäckte jag då min bror http://buttertarordet.blogspot.com/ köpte Sub Pop 200 en samlingskiva från det då nya och spännande skivbolaget Sub Pop. Nirvana är med på den skivan. Walkabouts och Terry Lee Hale osså.
Jag var mäkta avis för att han hade den.
Som cover är denna genial. Skrikiga gitarrer o en skrikande gubbe.

Nirvana har jag sett live. Hade gärna bytt dom mot Swans

1 kommentar:

Petter sa...

Jag lyssnade på Swans i förrgår.
På gymnasiet kände jag en flicka som gillade Bette Midler och då framförallt The Rose.
Jag spelade glatt Mudhoneys version för henne. Hennes min när hon lyssnade på sången sa mej att det inte skulle hålla.